Cuma, Şubat 09, 2007

"SENİ SEVİYORUM PASTASI"


LINKOLOG: Genelde böyle bir post hazırlamazdım, ancak sevgililer günü yaklamışken uygun olacağını düşündüm... Erkek arkadaşına pasta yapmak isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum :)
Bana böyle pasta yapacak birini tanıyorsanız yerim yurdum burası arkadaşlar :)))) YALNIZIM :(

Gerekli malzemeler ;

- 2 yumurta
- 1 su bardağı un
- 125 gr tereyağı
- 1 su bardağı şeker
- 3/4 su bardağı toz kakao
- 1 çay kaşığı kabartma tozu


iç krema için ;

- 1 paket kremşanti
- 2 paket eti çikolatalı rondo büskuvi
- 40gr bitter çikolata(yarım kare paket)
- Yarım su bardağı sığuk süt
- 1 adet dilimlenmiş muz veya istediğiniz herhangi bir meyva


Diğer ;
- Üzerine sürmek için istediğiniz bir marmelad
- Bir miktar renkli marzipan(şeker hamuru)
- Üzeri için kurutulmuş gül


YAPILIŞI ;

Öncelikle pandispanyamızı pişirelim. Ben 18 cm'lik kalp şeklinde bir kalıp kullandım. Siz yuvarlak en küçük kalıbınızı kullanabilirsiniz. Fırını 160 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım. Şeker ve yumurtayı renkleri beyazlaşana kadar mikser ile çırpalım. Tereyağımızı bu arada eritelim ve ılınmaya bırakalım. Yumurtalı karışımın içerisine yağ hariç diğer tüm malzemeyi eleyerek ekleyelim. Tekrar çırpalım. En son erimiş yağımızı ekleyip yapladığımız kalıbımıza boşaltalım. Ve pişmek üzere fırınımıza sürelim. Piştikten sonra keki soğumaya bırakalım.
Ben bu arada şeker hamuru hazırladım. 1 yumurta akı, 2 çorba kaşığı glikoz ve 500 gr elenmiş pudra şekeri ile çok güzel bir şeker hanuru elde edebilirsiniz. Ben az hazırlayıp kırmızı boya ile pembeleştirdim. ve yuvarlak toplar hazırladım.
İç kreması için, 1 paket kremşanti ile yarım su bardağı sütü çırpın. 1 paket rondo büskuviyi ve çikolatayı rondodan geçirip kremşanti ile karıştırıp dolaba kalıdralım.
Bu arada soğuyan pandispanyamızı ortadan ikiye bölelim. Muzlarımızı dilimleyelim. Kekimizin ilk katının üzerine kremamımızı sürelim. Üstüne muzlarımızı dizelim. Muzların üzerinide kekin ikinci katını örtelim. Pastanın en üzerine bir miktar marmeladımızı sürelim. Şekillendirdiğimiz marzipanlarımızı pastanın üzerine çerceve gibi dizelim. Güllerle de süslememize devam edelim. İkinci büskuvi paketimizi açıp, içerinden çıkan yapışık büskuvileri ortalarından ayıralım. Bir parçasının arkasına marmelat sürüp pastanın yanına yapıştıralım. Bu şekilde pastanın tüm çevresini sarıp süslememizi bitirelim. Buzdolabında 1-2 saat bekletmemiz yeterlidir.

Tüm aşıklara afiyet olsun.... (Bol romantik dakikalar)

Hiç yorum yok: